مقاله

کابل شبکه CAT7 چیست؟ | کاربرد کابل CAT7

کابل شبکه CAT7

کابل شبکه CAT7، که بیشتر به عنوان کابل Cat7 یا Cat-7 شناخته می شود، نوعی کابل انتقال داده پیشرفته است که در ارائه زیرساخت اصلی تنظیمات اینترنت گیگابیتی سیمی استفاده می شود.در این مقاله از امواج رسان به بررسی کامل این کابل می پردازیم.در چشم انداز همیشه در حال تحول فناوری، نیاز به اتصال به اینترنت قابل اعتماد و پرسرعت بسیار مهم شده است.

با رواج بیشتر خانه های هوشمند، نقش کابل CAT7 در پشتیبانی از دستگاه های هوشمند مختلف بسیار مهم است. سازگاری و قابلیت‌های پرسرعت آن به ایجاد یک تجربه خانگی بدون نقص کمک می‌کند.معرفی کابل شبکه CAT7 انقلابی در نحوه برقراری اتصالات ایجاد کرده است و عملکرد و تطبیق پذیری بی نظیری را ارائه می دهد. بیایید به دنیای کابل CAT7 بپردازیم و کاربردها، مزایا، و تأثیر تغییردهنده آن بر بخش‌های مختلف را بررسی کنیم.

این یک کابل جفت پیچ خورده محافظ است که عمدتاً برای دستیابی به اتصالات اینترنت پرسرعت با نرخ انتقال داده 1 گیگابیت بر ثانیه یا بالاتر بین سرورها، سوئیچ‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای که مستقیماً متصل هستند، استفاده می‌شود.امروزه، طیف بسیار متنوعی از بخش‌های تجاری و صنعتی افزایش تقاضا برای اینترنت سریع‌تر و سرعت‌های انتقال داده را نشان می‌دهند – بازتابی مدرن از این واقعیت که ما به طور مداوم در حال یافتن راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری از قابلیت‌های بسیار کارآمد فناوری پیشرفته خود هستیم.

به خصوص با نزدیک‌تر شدن به عصر واقعی «اینترنت اشیا»، جایی که تقریباً هر دستگاهی که می‌توانید تصور کنید می‌تواند داده‌های بالقوه ارزشمند کاربر را در زمان واقعی ضبط و انتقال دهد، مهم‌تر و بیشتر می‌شود که از همیشه جلوتر بمانید.

یکی از راه‌هایی که بسیاری از کاربران می‌توانند این کار را انجام دهند، خرید کابل ارتباطی شبکه با رتبه Cat7 هنگام نصب اینترنت پرسرعت در محل کار یا خانه است. به عنوان بخشی از یک زیرساخت منسجم و جامع تحویل اینترنت، کابل کشی رده 7 نشان دهنده گامی ارزشمند در مسیر رسیدن به سرعت و کارایی مطلوب در تجربه آنلاین سیمی ما است.

مشخصات کابل شبکه Cat7

ISO/IEC  (فناوری اطلاعات – کابل کشی عمومی برای محل مشتری) تعریف شده است. این مشخصات به عنوان استاندارد کلاس F نیز شناخته می شود، به همین دلیل است که کابل Cat7 گاهی اوقات به عنوان کابل ISO کلاس F نیز شناخته می شود. این مشخصات کابل اترنت Cat7 می گوید که اتصال سیمی باید به صورت زیر باشد:

  • قادر به ارائه نرخ های انتقال داده خاص به طور قابل اعتماد در محدوده مشخصی از فواصل
  • برای برآورده کردن معیارهای سختگیرانه در مورد تداخل و مسدود کردن نویز سیستم ساخته شده است
  • قادر به مقابله با طیف وسیعی از خطرات محیطی بالقوه مشکل ساز است زیرا این سرعت ها را ارائه می دهد
  • حداقل طول عمر در عملیات مداوم تضمین شود
  • در بخش‌های بعدی، هر یک از این مشخصات را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

سرعت کابل شبکه Cat7

Cat7 برای پشتیبانی از اینترنت 10 گیگابیت در ثانیه طراحی شده است، اگرچه آزمایشات آزمایشگاهی با موفقیت نشان داده است که توانایی آن بسیار فراتر از این است و تا 40 گیگابیت در ثانیه در 50 متر و حتی 100 گیگابیت در ثانیه در 15 متر ارسال می کند – با این حال، احتمالاً به تنظیمات دقیق سخت افزار سازگار نیاز خواهد بود. در عمل به این سرعت ها دست پیدا کنید.

برای دستیابی به مشخصات مناسب سرعت کابل شبکه Cat7، کابل کشی باید بتواند فرکانس (پهنای باند) تا 600 مگاهرتز را در 100 متر سیم مسی پشتیبانی کند. از نظر عملکرد خام در مقایسه با نسخه‌های قبلی، این از نظر تئوری 6 برابر بیشتر از Cat5e (100 مگاهرتز) و 2.4 برابر بیشتر از Cat6 (250 مگاهرتز) است، اما ما کمی عمیق‌تر به تفاوت‌های دقیق بین همه این محبوب‌ها خواهیم پرداخت. استانداردها در یک لحظه

استانداردهای کابل Cat7

کابل-شبکه-CAT7-چیست

استانداردهای کابل کشی Cat7 در سال 2002 به تصویب رسید تا به 10 گیگابیت اینترنت بیش از 100 متر کابل مسی اجازه دهد. سیم رده 7 دارای چهار جفت مس پیچ خورده محافظ جداگانه و همچنین یک محافظ کابل کلی است – این به آن کمک می کند تا معیارهای سختگیرانه ای را که از دست دادن سیگنال در مسافت را پوشش می دهد برآورده کند و تضمین می کند که کابل Cat7 برای محافظت در برابر تخریب احتمالی ناشی از مسائلی مانند بهتر طراحی شده است. crosstalk و EMI.

در حالی که استانداردهای Cat7 با تجدید نظرهای قبلی مانند Cat5 (کلاس D) و Cat6 (کلاس E) متفاوت است، در نظر گرفته شده است که رده 7 (کلاس F) با سیستم هایی که از یکی از آن استانداردهای قبلی استفاده می کنند سازگار باشد.

تفاوت بین کابل شبکه Cat6 و Cat7 چیست؟

کابل Cat 7 از نظر آرایش فیزیکی مشابه کابل Cat6 قبلی است. هر دو نسخه از طراحی کابل چهار جفت پیچ خورده و روکش دار مشابه یکدیگر استفاده می کنند که قادر به ارائه فرکانس های انتقال (پهنای باند) تا 600 مگاهرتز هستند و بنابراین هر دو از سیگنال های اترنت 10 گیگابیت در ثانیه در فواصل تا 100 متر پشتیبانی می کنند.

یکی از نقاط قوت کابل شبکه Cat7 نسبت به Cat6 این است که نوع جدیدتر در برابر تداخل و EMI محافظت بهتری دارد، زیرا دارای محافظ دوگانه (هم پیچش سیم جداگانه و هم کابل به طور کلی) است تا مشخصات دقیق‌تری را در این زمینه رعایت کند. این تنها تفاوت فیزیکی خارج از جعبه بین اکثر کابل‌های Cat6 و Cat7 است – در حالی که طرح‌های دو محافظ در حال حاضر با Cat6 و حتی نسخه‌های قبلی سیم درجه اترنت در دسترس هستند، این بخشی از طراحی اصلی نسخه‌های Cat7 است.

معیارهای طول عمر کابل Cat7 نیز سخت تر است. با این حال، از نظر کابل Cat6 در مقابل Cat7، گمراه کننده است که ادعا کنیم هر کدام به خودی خود “بهتر” هستند. مانند بسیاری از این نوع محصولات، همه چیز در مورد انتخاب مناسب برای دستیابی به آنچه می خواهید انجام می دهد، تحت شرایطی که برای انجام آن نیاز دارید، و با مقرون به صرفه ترین قیمت برای رفع این نیازها است. می‌توانید اطلاعات عمیق‌تری درباره کابل Cat6 در راهنمای دقیق کابل Cat6 ما بیابید.

تفاوت بین کابل Cat5 و Cat7 چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، جهش در عملکرد پهنای باند بالقوه بین کابل اترنت Cat5 و Cat7 در حدود 6 برابر بهبود یافته است. البته این امر تا حد زیادی به عوامل دیگر بستگی دارد، به ویژه برای بسیاری از کاربران خانگی که هنوز از طریق کابل کشی مقرون به صرفه Cat5 در تنظیمات اترنت/LAN خود متصل می شوند، تا حدی به دلیل نصب و مسیریابی آسان آن.

ملاحظات کلیدی در اینجا به طور کلی شامل قابلیت‌های تک تک اجزای سخت‌افزار در جای دیگر سیستم، و سرعت‌های رتبه‌بندی شده‌ای است که از طریق ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی خود به آن‌ها دسترسی دارید.

تفاوت بین کابل Cat7 و Cat8 چیست؟

کابل شبکه CAT7

کابل Cat8 اخیراً به‌عنوان یک ویرایش مستقل تأیید شده است و یکی از جنبه‌های قابل توجه استاندارد رده 8 (تحت ANSI/TIA 568-C.2-1) این است که تا 2000 مگاهرتز تعریف شده است – اما فقط برای فواصل تا حدودی 30 متر، بسته به پچ کوردهای خاص مورد استفاده.

از نظر عملکرد شبکه Cat7 در مقابل Cat8، دومی اکنون در بازار آزاد در دسترس است، اما خریداران باید در نظر داشته باشند که در حال حاضر تقریباً منحصراً برای استفاده در مراکز داده کوچکتر (جایی که فاصله بسیار کمی بین سرورها و سوئیچ ها وجود دارد) در نظر گرفته شده است.

جدیدترین ویرایش ممکن است در زمان مناسب به گزینه ای مناسب برای استفاده عمومی تر تبدیل شود، اما در حال حاضر، برای اکثر سناریوهایی که انتظار می رود نسخه استاندارد Cat7 عملکرد خوبی داشته باشد، توصیه نمی شود.

انواع کابل Cat7

✅ کابل Cat7a

مشخصات Cat7a به محصولات افزوده شده رده 7 یا محصولات تقویت شده کلاس F اشاره دارد. این توسط ISO 11801 Edition 2 Amendment 2 (2010) معرفی شد و در فرکانس های تا 1000 مگاهرتز تعریف شده است.

کابل رده 7a احتمالاً در ابتدا به عنوان یک گام محافظتی در آینده برای جذب گسترده‌تر استاندارد اترنت 40 گیگابیت بر ثانیه معرفی شده بود – با این حال، در سال 2016 تصویب جدید به این معنی بود که این مسئولیت به طور مؤثر به کابل‌های Cat8 تعیین شده تا 2000 مگاهرتز واگذار شد. در نتیجه، کابل Cat7a به‌عنوان نسخه‌ای مستقل، رسماً توسط تجهیزات بسیار پشتیبانی نمی‌شود تا با سرعت‌های بسیار سریع‌تری نسبت به نسخه‌های Cat7 اجرا شود، اگرچه افزایش سرعت ممکن است در برنامه‌های خاص امکان‌پذیر باشد.

کابل اینترنت Cat7a معمولاً کمی ضخیم‌تر است، زیرا به دلیل محافظ اضافی در نظر گرفته شده برای افزایش سرعت 1000 مگاهرتز در نظر گرفته شده است. با این حال، Cat7a از نظر فنی به عنوان یک ویرایش کاملاً مجزا توسط اکثر استانداردهای امروزی، به ویژه توسط انجمن صنعت ارتباطات ایالات متحده (TIA) به رسمیت شناخته نشده است.

در عوض، به طور کلی در کنار Cat7 برای عملکرد در سرعت ها و فواصل مشابه در اکثر برنامه ها و محیط های روزمره در نظر گرفته می شود. هر یک از این استانداردها به عنوان یک گزینه مناسب برای سناریوهای استفاده پرمشقت، مانند برنامه های کاربردی مرکز داده با کارایی بالا، دیده می شود.

✅ کابل Cat7 RJ45

اکثر کابل‌های شبکه دسته 7 که می‌توانید به‌صورت پیش‌بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های مصرف‌کننده خیابان‌های بزرگ بخرید، از قبل با یک جک RJ45 در هر انتها برای استفاده فوری و اتصال و بازی خاتمه داده می‌شوند. این نوع کانکتور تقریباً برای تمام تنظیمات اتصال اترنت استاندارد است و مطمئناً دوشاخه مورد نیاز سوکت کابل در هر روتر خانگی استاندارد یا سوئیچ LAN خواهد بود.

با این حال، هنگام خرید عمده کابل اترنت، با کانکتورهای Cat7 RJ45 نصب شده است. در این مورد، زمانی که کابل شبکه به طول مورد نظر بریده شد و به طور مناسب مسیریابی شد، باید آنها را به عنوان اجزای جداگانه خریداری و سیم کشی کرد. در این سناریو، از دو طرح سیم‌کشی (T568A و T568B) برای خاتمه دادن به انتهای جفت‌های مسی پیچ خورده که در داخل پوشش کابل Cat7 روی رابط اتصال RJ45 یافت می‌شوند، استفاده می‌شود.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

آیا کابل CAT7 با تجهیزات شبکه قدیمی سازگار است؟

بله، کابل CAT7 با دسته‌های پایین‌تر سازگار است و یکپارچگی یکپارچه با زیرساخت‌های موجود را تضمین می‌کند.

چه چیزی CAT7 را از کابل های CAT6 و CAT6a متمایز می کند؟

کابل CAT7 پهنای باند بالاتر، تداخل کمتر و عملکرد کلی بهتر را در مقایسه با CAT6 و CAT6a ارائه می دهد.

آیا می توانم از کابل CAT7 برای نصب در فضای باز استفاده کنم؟

در حالی که کابل CAT7 برای استفاده در فضای داخلی طراحی شده است، نسخه های دارای رتبه بندی در فضای باز برای رفع نیازهای خاص در دسترس هستند.

آیا نصب کابل CAT7 چالش برانگیزتر از دسته های پایین تر است؟

در حالی که فرآیند نصب مشابه است، محافظ پیشرفته CAT7 برای حفظ عملکرد آن نیاز به مدیریت دقیق دارد.

کابل CAT7 چگونه به پایداری محیط زیست کمک می کند؟

ساختار بادوام و طول عمر کابل CAT7 به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک می کند و با روش های سازگار با محیط زیست در فناوری همسو می شود.

از اینکه با ما دنیای کابل شبکه CAT7 را کاوش کردید متشکریم. قدرت اتصال قابل اعتماد و پرسرعت را با CAT7 در آغوش بگیرید و در چشم انداز دیجیتالی همیشه در حال تحول جلوتر بمانید.

دیدگاهی در مورد “کابل شبکه CAT7 چیست؟ | کاربرد کابل CAT7

  1. ایمان گفت:

    امواج رسان کارش درسته

    1. adminmehdi گفت:

      سلام ممنونم از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *